Calls for Papers

Below you can find more information regarding current Graduate and Professional Conferences and Call for Papers:


  -->
SUNY at Buffalo Romance Languages and Literatures
Graduate Romance Studies Journal

Humanities at the Limit

Call for papers
Deadline for submissions: February 1, 2012
In recent years, the humanities have been facing a crisis guided by corporate measures taking place in universities across the globe. The changes occurring in the university demand many academic departments to justify their relevance and applicability in our world today. We face a need to redefine what the humanities are in the twenty-first century and more specifically the role of the modern language and literature departments in the new humanities.
Scholars across disciplines have begun to engage in interdisciplinary conversations that address the current state and the future of the humanities. By participating in this debate, we aim to redefine our place inside and outside of the university.
This volume seeks to re-examine the position of the humanities in the university by looking specifically at Romance languages, literatures, and cultural studies. By reflecting on our role within the universal whole of higher education we hope to assert the vitality of the humanities in the twenty-first century.
Possible topics include:
- studies of culture, literature and/or second language acquisition in the 21st century
- human language and its social interactions
- cultural texts: media, film, internet, architecture
- interdisciplinary studies
- new and/or evolving disciplines
- recycling the humanities
- humanities and geopolitics
- digital humanities
- “meta-humanities”
- listening to Other voices
- defining “human” through texts

Please send abstracts (250-300 words) with a proposed title as an attachment in Microsoft Word or PDF to:  UBRomance@gmail.com.
All abstracts as well as papers must be in English. Completed essays must be submitted by April 1, 2012, following MLA formatting guidelines. Final essays should be between 15-20 pages (including notes, bibliography, etc.).
Department of Romance Languages and Literatures 
University at Buffalo, North Campus
 
910 Clemens Hall
Buffalo, NY 14260














-->
CONVOCATORIA


XV Conferencia de Literatura de Estudiantes Graduados de Español
School of International Letters and Cultures
Arizona State University

MIGRACIONES Y DIASPORA DESDE NUEVAS PERSPECTIVAS

del 9 al 11 de marzo de 2012

SPAGrad, la asociación de estudiantes graduados de español de la Universidad Estatal de Arizona, los invita a conmemorar los quince años de su conferencia de literatura anual. En esta ocasión se buscará explorar, de forma interdisciplinaria, la producción cultural (literatura, cine, arte visual, música y otras áreas afines) relacionada a los migrantes y su diáspora. Esto puede incluir, pero no está limitado, a: las migraciones latinoamericanas a Estados Unidos y Europa, las migraciones ibéricas a Estados Unidos y América Latina, las migraciones de otros europeos, asiáticos y africanos a la península Ibérica, las migraciones ibéricas a otras partes de Europa y las migraciones interlatinoamericanas. Además de explorar el efecto de la migración en el individuo y su producción cultural también se buscará señalar la influencia de los inmigrantes en la cultura de la región de llegada y la influencia de los emigrados en la cultura de su región de origen. Finalmente, se propone sacar a la luz temas nuevos en relación a los aspectos sociales y culturales de la migración al igual que establecer nuevas formas de abordarlos.

Ponente magistral:
Juan Manuel Sandoval
(Profesor de Antropología, UNAM)

Invitadas especiales:


Sonia Fritz
(Directora de cine, Puerto Rico)

Cecilia Rodríguez Milanés
(Escritora, Florida)



Las ponencias podrán estar en español, portugués o inglés y su extensión no debe sobrepasar las ocho páginas, ya que el tiempo máximo de presentación por ponente será de 20 minutos.

Fecha límite para la recepción de resúmenes:
10 de febrero de 2012

Temas posibles para las ponencias incluyen:


·       La condición chicana en Arizona / Nuevo México con los cien años de estadidad
·       Nuevos espacio identitarios más allá de la frontera
·       El nacionalismo y las identidades sexuales, raciales y étnicas
·       La migración desde las perspectivas femeninas e infantiles
·       El “sexilio”
·       La migración de espacios rurales a espacios urbanos
·       Las identidades panlatinas
·       La convergenia teórica: Los estudios poscoloniales y culturales en relación al feminismo y los estudios queer
·       Las familias transnacionales
·       Las relaciones entre los padres migrantes y sus hijos nacidos en la diáspora
·       El regreso al país de origen
·       El bilingüismo y la traducción interlingüística o intralingüística
·       Los puntos concurrentes en la experiencia de los inmigrantes hispanos en los Estados Unidos
·       Los inmigrantes desde la perspectiva de la cultura mayoritaria
·       El efecto de la emigración en los que permanecen en el país de origen
·       La importancia de los estudios étnicos
·       La creación del canon de literatura “latino/a”
·       La globalización y la industria editorial
·       Las coproducciones en el cine




Los participantes deberán enviar sus resúmenes a: 15spanishgraduateconferenceASU@gmail.com



El resumen deberá tener un máximo de 250 palabras en español, portugués o inglés. Éste debe acompañarse de los siguientes datos: título de la ponencia, nombre del autor, nombre de universidad a la que está afiliado, dirección electrónica y postal, teléfono y un breve currículo. La fecha límite para la confirmación de asistencia será el 10 de febrero de 2012, por correo electrónico o en dado caso por correo postal a la siguiente dirección:



Solymar Torres

Arizona State University - Tempe Campus

P.O. Box 870202

Tempe, AZ 85287-0202



El costo de la inscripción a la conferencia será de $35. Este pago deberá efectuarse una vez confirmada la asistencia del ponente. De hacerse después del 10 de febrero, el costo será de $45. No hay costo para los que asistan sólo como oyentes.



Los trabajos escogidos para presentarse en la conferencia también serán considerados para publicación en Solaluna Académica, la revista de estudiantes graduados de español de ASU.



Para más detalles sobre la conferencia, hoteles y atracciones en el área de Phoenix, por favor visite nuestra página web: http://spagrad.club.asu.edu/










-->
“Principles of Uncertainty”
A Conference on Critical Theory
CUNY- Comparative Literature Graduate Conference
Keynote Speaker: Martin Hägglund

The students of the Department of Comparative Literature at the City University of New York Graduate Center present the first annual interdisciplinary conference on literary and critical theory to be held Friday, May 4, 2012. This conference is being given in support of the CUNY Graduate Center’s proposed certificate for Critical Theory, which is dedicated to the study of literary and critical theory.  We invite papers from all disciplines focusing on works from any period that explore the theme of uncertainty as it pertains to literary and critical theory. This conference welcomes papers centering upon any individual theorist, period, or school of critical theory, as well as comparisons of various theoretical approaches, including, but not limited to literary theory, psychoanalysis, philosophy, gender studies, and political theory.
 Some of the questions this conference seeks to answer include, but are not limited to:
•       How is the meaning of a text uncertain?
•       Is this uncertainty purposefully placed within a text or a by-product of the act of reading?
•       How is this uncertainty demonstrated in the relationship between author and reader?
 •       How can uncertainty be understood not only with respect to literature but in ethical, gendered, political, and/or social terms?
•       How is identity shown to be uncertain?
•       How does an “undecidable” future impact present ethical and political actions?
 •       How is history (whether of language, narrative, and/or society) destabilized and called into question?
•       How does language contribute to the uncertainty of meaning and interpretation? •       How does the theorist’s own writing present the reader with an example of uncertainty?
•       How does uncertainty function in the methodologies of interpretation and the making of meaning?
•       Can a text have a stable meaning or is it always uncertain?  

Please submit a 300 word abstract for a 15-20 minute paper by March 1, 2012 to uncertaintyconference2012@gmail.com. Proposals should include the title of the paper, presenter’s name, institutional and departmental affiliation, and any technology requests. We also welcome panel proposals of three to four papers. 
This conference is co-sponsored by:  The Writer’s Institute at the City University of New York Graduate Center: an un-MFA program devoted to bringing together the country’s most talented writers and today’s most celebrated editors. The Doctoral Students’ Council: the sole policymaking body representing students in doctoral and master’s programs at the Graduate Center of the City University of New York. 

No comments:

Post a Comment