Estudiantes

Esther Alarcón
Esther María Alarcón Arana (Algeciras, Cádiz, España). Estudió Filología inglesa en la Universidad de Sevilla. Tiene una maestría en Literatura inglesa de la Universidad de Pensilvania y se certificó para enseñar español por la Eastern University. Ha enseñado español en la escuela media y secundaria en el Distrito de Filadelfia y ha sido lectora y coordinadora de español en la Universidad de Pensilvania. Ahora estudia su segundo año de doctorado en la misma universidad en el programa de Estudios Hispánicos. Entre otras cosas, le interesa la literatura trasatlántica del siglo XX y contemporánea, especialmente en cuanto que toca temas de identidad en relación con el exilio y las migraciones. alarcon@sas.upenn.edu






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Francisco Ángeles 
fangel@sas.upenn.edu

 
  
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Raquel Albarrán
albarran@sas.upenn.edu


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David Barreto
dgo@sas.upenn.edu 


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Larissa Brewer-García
larissab@sas.upenn.edu


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Nelsón Cárdenas 
nelc@sas.upenn.edu 

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Francisco Carrillo 
fcarrill@sas.upenn.edu

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Alfredo Cumerma
acumerma@sas.upenn.edu    

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Sandra Casanova-Vizcaíno
sandramc@sas.upenn.edu

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Andrea Cote Botero 
cotea@sas.upenn.edu

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Steve Dolph, currently in his second year, is the translator of Juan José Saer’s Glosa, Cicatrices, and La Grande. His research interests include the 20th-century Argentine novel, neobaroque poetics, translation theory, and literatures of migration. He has recently presented papers at Duke University’s One Makes Many conference on poetics and at the Penn Humanities Forum. sdolph@sas.upenn.edu.








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Juan Escourido 


Juan Escourido specializes in pre-1700 Iberian literature and culture. In order to propose a reappraisal of some medieval and early modern texts, in his dissertation he draws from new media studies and game studies to examine the ways different ludic phenomena interplay with politics, aesthetics, performance and literary criticism. Some of his research has appeared in print and conference talks. His publications include an article on virtuality and textual games in cancionero poetry (Palgrave McMillan, 2015), an edition of the "secret instructions" that Charles V left to Philip II in 1543 (Calambur, 2014), and an edition of Castillo Solórzano's single autograph held by the National Libray of Spain (Calambur, 2013).  His talks have dealt with Alfonso X's "politics of joy", the Libro de Buen Amor, Lope de Vega's El primer Fajardo, Cervantes' Novelas Ejemplares, and Calderón's El príncipe constante. He is also the author of a bilingual French-Spanish play, Aprenda a maleducar un cerdo en diez simples pasos (2007), and an essay of cultural critique, Periféricos: Antonio Trujillo, Juan Larrea y Enrique Dussel (2009). Email: juanesco@sas.upenn.edu

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Selma Feliciano-Arroyo 
selmafa@sas.upenn.edu


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Helena de Llanos 
helenafe@sas.upenn.edu

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Carolyn Fornoff 
cfornoff@sas.upenn.edu 

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Andrés García Londoño 
angarcia@sas.upenn.edu 

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Matthew Goldmark 
goldmark@sas.upenn.edu


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Juan Gómez



Juan nació en agosto de 1974 en General Madariaga, Argentina, vivió en otro pueblo, de playa, Villa Gesell, enla provincia de Buenos Aires, y estudió en la Universidad Nacional de Mar del Plata, donde comenzó a dar clases y a trabajar en un grupo de investigación en literaturas comparadas en 1998. En 2007 completó una maestría en Literatura Comparada en SUNY, Stony Brook y ahora estudia en el programa doctoral en Estudios Hispánicos en Penn. De Copi a José María Muscari, de Perlongher a Raúl Escari o Daniel Link, de Carlos Jaúregui a Osvaldo Bazán o Adrián Melo, Juan no puede dejar de leer, de ver, de pensar sobre estas líneas de continuidad o ruptura entre el ayer (no mucho más de cuatro décadas) y el hoy de la representación de identidades homosexuales en Argentina y por qué no en Chile. Las producciones fílmicas, teatrales, la ficción y la crónica literarias, la formación de una figura de artista gay, los procesos históricos y la forma en que estas subjetividades son in-formadas por ellos – y, desde luego, proyectadas en un imaginario colectivo por medio de medios masivos de comunicación – son algunos de sus intereses.  juango@sas.upenn.edu 



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María Insalaco 
insalaco@sas.upenn.edu

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Bryan Jones
bryjones@sas.upenn.edu 

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Antonio Martín Ledesma 
amarti@sas.upenn.edu


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Edgar Melgar 
melgar@sas.upenn.edu 

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Seulki Choi Lee  
choilee@sas.upenn.edu



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Lina Martínez Hernández
linamar@sas.upenn.edu



  
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Gerardo Pignatiello 
gerardop@sas.upenn.edu

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Giselle Román Medina 
giro@sas.upenn.edu
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Pedro Saboulard 
pedrosab@sas.upenn.edu

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Javier Sampedro 


I was born and raised in Cuba and I studied at the University of Havana until 2003. I completed an MA at the University of Florida in 2008 and I'm currently working on my dissertation proposal at Penn. My research is oriented towards the ambiguity in the discourse about cuban culture in relation to a caribbean poetics. I seek the connections between marginal literatures during the time of transition to the socialist state and the postcolonial literary tradition of the caribbean. I also study the representations of caribeanness, insularity, exceptionality and subalternity within cuban cinematography of the ´60 and ´70s as forms of departure and rupture with the notion of a national tradition, and as a critique of the ideological program performed by the socialist state during this period, even from inside the official cultural discourse. I'm interested in the notions of mimicry, choteo, the language of the absurdvisual fluidity and cinematic exuberance as forms of resistance. sampedro@sas.upenn.edu



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Judith Sierra-Rivera 
jsierrar@sas.upenn.edu

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Laura Torres 
latorres@sas.upenn.edu